- Details
- Category: Τεχνικός Κανονισμός
Ο παρακάτω Κανονισμός ισχύει από 22 Απριλίου 2017

Α. MiniGP & MiniGP 1
- Μοτοσυκλέτες αγωνιστικές (δεν ταξινομούνται) με πλαίσιο χαλύβδινο ή αλουμινίου, με τροχούς 10"-12"
- Κινητήρας μονοκύλινδρος:
- o MiniGP1: 4Τ, αερόψυκτος, διβάλβιδος (*), 70-125κ.ε., 2τ αερόψυκτος 50-90κ.εκ., 2Τ υδρόψυκτος έως 50 κ.εκ, αυτόματο ή κανονικό συμπλέκτη
- o MiniGP: 4Τ, αερόψυκτος, διβάλβιδος, 90-160κ.ε., 2τ αερόψυκτος 75-125 κ.εκ., 2Τ υδρόψυκτος έως 70 κ.εκ, αυτόματο ή κανονικό συμπλέκτη
- Τροφοδοσία: Καρμπυρατέρ η ψεκασμός διαμέτρου:
- o MiniGP1: έως 24 χλστ για 4Τ κινητήρες, έως 19 χλστ για 2Τ,
- o MiniGP : έως 28 χλστ για 4Τ κινητήρες, έως 19 χλστ για 2Τ,
1. Οι μοτοσυκλέτες MiniGP ΠΡΕΠΕΙ να έχουν:
- Κιβώτιο ταχυτήτων έως 5 σχέσεων
- Φρένα και στους 2 τροχούς (υποχρεωτικά υδραυλικό δισκόφρενο εμπρός)
- Ανάρτηση εμπρός και πίσω
- Δοχείο συλλογής υπερχειλίσεων/αναθυμιάσεων 300 κ.εκ. τουλάχιστον
- Διακόπτη λειτουργίας κινητήρα στο τιμόνι, σε εμφανές σημείο
- Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 120 χλστ
- Μανέτες φρένου/συμπλέκτη με στρογγυλά άκρα διαμέτρου 10 χλστ (ελάχιστο)
- Στηρίγματα ποδών (μαρσπιέ) σταθερά ή αναδιπλούμενα, με στρογγυλά άκρα διαμέτρου 14 χλστ (ελάχιστο)
- Δυνατότητα κλίσης 50°, τουλάχιστον, σε κάθε πλευρά (χωρίς βάρος) χωρίς να έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο κανένα μέρος εκτός των ελαστικών.
- Δυνατότητα περιστροφής του τιμονιού κατά 15°, τουλάχιστον, σε κάθε πλευράχωρίς κανένα του σημείο να πλησιάσει λιγότερο από 30 χλστ από κάθε σταθερό σημείο.
- Σταθερά όρια περιστροφής τιμονιού στο πλαίσιο.
- Εμφανείς αριθμούς συμμετοχής, εμπρός, πίσω αριστερά και πίσω δεξιά.
- Αυτόνομη εκκίνηση κινητήρα (μανιβέλα ή μίζα)
- Εργοστασιακές (εκ κατασκευής) μονάδες ενεργοποίησης φρένων (τρόμπες, δαγκάνες).
- Η αλλαγή δίσκων φρένων επιτρέπεται (και με δίσκους μεγαλύτερης διαμέτρου)
- Εργοστασιακή ανάρτηση εμπρός, οι εσωτερικές αλλαγές σε αποσβεστήρες/ελατήρια επιτρέπονται.
- Ελαστικά με βάθος πέλματος 2,5 χλστ τουλάχιστον.
2. Οι μοτοσυκλέτες MiniGP ΔΕΝ πρέπει να έχουν
- Πλαϊνό ή άλλου είδους μόνιμο σταντ.
- Υπερτροφοδότηση κανενός είδους, Τηλεμετρία
- Ηλεκτρονικά βοηθητικά συστήματα abs, tractioncontrol, wheeliecontrol, ελέγχου αναρτήσεων.
- Σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων (quickshifter)
- Τροχούς από ιδιαίτερα ελαφρύ υλικό (κράμα μαγνησίου, carbon, κ.α.)
3. Οι μοτοσυκλέτες MiniGP ΜΠΟΡΟΥΝ να έχουν:
- Σταθεροποιητή τιμονιού (σταμπιλιζατέρ)
- Σώμα ανάρτησης (αμορτισέρ) πίσω οποιουδήποτε κατασκευαστή/τύπου
(*) Κατόπιν συνεννόησης με τον διοργανωτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί κινητήρας 4Τ με τετραβάλβιδη κεφαλή με μείωση της μέγιστης διαμέτρου του καρμπυρατέρ κατά 2 χλστ.
Β. KidGP & KidGP 1
- Μοτοσυκλέτες αγωνιστικές (δεν ταξινομούνται) οι οποίες έχουν τροχούς 6,5’’, αερόψυκτο κινητήρα κυλινδρισμού έως 40 κ.εκ. (2Τ) ή έως 90 κ.εκ.(4Τ), τροχούς έως 10'' και ελάχιστο βάρος 19 κ. (38κ. οι 4Τ)
1. Οι μοτοσυκλέτες KidGP ΠΡΕΠΕΙ να έχουν:
- Κινητήρα αερόψυκτο (με 2 βαλβίδες οι 4Τ)
- Περιοριστικό δακτύλιο στην εξαγωγή καυσαερίων Ø 12 χλστ (10 χλστ. για την KidGP 1), πλάτους 3χλστ τουλάχιστον, σε απόσταση 50 χλστ το μέγιστο από την επιφάνεια του κυλίνδρου ή την βαλβίδα εξαγωγής (για κινητήρα 4Τ)
- Φυγοκεντρικό συμπλέκτη
- Φρένα και στους 2 τροχούς
- Διακόπτη λειτουργίας κινητήρα στο τιμόνι, σε εμφανές σημείο
- Μανέτες φρένου/συμπλέκτη με στρογγυλά άκρα διαμέτρου 10 χλστ (ελάχιστο)
- Στηρίγματα ποδών (μαρσπιέ) σταθερά ή αναδιπλούμενα, με στρογγυλά άκρα διαμέτρου 14 χλστ (ελάχιστο)
- Δυνατότητα κλίσης 50°, τουλάχιστον, σε κάθε πλευρά (χωρίς βάρος) χωρίς να έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο κανένα μέρος εκτός των ελαστικών.
- Δυνατότητα περιστροφής του τιμονιού κατά 15°, τουλάχιστον, σε κάθε μεριά χωρίς κανένα του σημείο να πλησιάσει λιγότερο από 30 χλστ από κάθε σταθερό σημείο.
- Σταθερά όρια περιστροφής τιμονιού στο πλαίσιο
- Εμφανείς αριθμούς συμμετοχής, εμπρός, πίσω αριστερά και πίσω δεξιά.
- Αυτόνομη εκκίνηση κινητήρα (μανιβέλα ή σχοινάκι ή μίζα)
- Εργοστασιακές (εκ κατασκευής) μονάδες ενεργοποίησης φρένων (τρόμπες, δαγκάνες).
- Η αλλαγή δίσκων φρένων επιτρέπεται (και με δίσκους μεγαλύτερης διαμέτρου)
- Ελαστικά με βάθος πέλματος 2,0 χλστ τουλάχιστον.
- Ελεύθερη επιλογή κατασκευαστή/τύπου.
2. Οι μοτοσυκλέτες KidGP ΔΕΝ πρέπει να έχουν
- Πλαϊνό ή άλλου είδους μόνιμο σταντ.
- Υπερτροφοδότηση κανενός είδους
- Τηλεμετρία
- Τροχούς από ιδιαίτερα ελαφρύ υλικό (κράμα μαγνησίου, carbon, κ.α.)
3. Οι μοτοσυκλέτες KidGP ΜΠΟΡΟΥΝ να έχουν:
- Σταθεροποιητή τιμονιού (σταμπιλιζατέρ)
Γ. IMR CUP
Ο παρακάτω Κανονισμός ισχύει από 10 Ιουλίου 2017
- Δεδομένου ότι πρόκειται για θεσμό με σκοπό να αναδείξει τις οδηγικές ικανότητες και το ταλέντο των αθλητών/τριών, οι συμμετέχοντες/ουσες αγωνίζονται με μοτοσυκλέτες «ενιαίου» τύπου. Οι μετατροπές που επιτρέπονται στις μοτοσυκλέτες έχουν μοναδικό την βελτίωση της λειτουργίας τους σε συνθήκες αγώνα και όχι την αύξηση της ιπποδύναμης.
- Στον θεσμό IMR CUP επιτρέπεται να πάρουν μέρος μόνο οι μοτοσυκλέτες του κατασκευαστή IMR και πιο συγκεκριμένα τα μοντέλα COPA, CORSE, SUPERCORSE & MINIGP με τροχούς 12 ιντσών.
- Επιτρέπεται η αλλαγή της εργοστασιακής εξάτμισης, η αλλαγή του εργοστασιακού καρμπιρατέρ με άλλου κατασκευαστή διαμέτρου έως 28 χλστ.
- Επιτρέπεται η ροϊκή εξέλιξη της κεφαλής του κινητήρα. Επιτρέπεται η αλλαγή των ελατηρίων των βαλβίδων.
- Επιτρέπεται η χρήση κάθε τύπου ελαστικών, λιπαντικών, υλικών τριβής (τακάκια) αναφλεκτήρων (μπουζί), αλυσίδας κίνησης, γραναζιών τελικής μετάδοσης, κάθε τύπου τιμονιού, χειριστηρίων, ενώ επιτρέπονται οι αλλαγές στα εσωτερικά τμήματα (υδραυλικά) των συστημάτων αναρτήσεων, η αντικατάσταση των ελατηρίων των αναρτήσεων, και η αντικατάσταση του αμορτισέρ πίσω με άλλο προτεινόμενο από την επίσημη αντιπροσωπεία της IMR στην Ελλάδα.
- Ισχύουν όλοι οι κανονισμοί ασφαλείας των κατηγοριών MiniGP, δλδ:
- Δοχείο συλλογής υπερχειλίσεων/αναθυμιάσεων 300 κ.εκ. τουλάχιστον
- Διακόπτη λειτουργίας του κινητήρα στο τιμόνι, σε εμφανές σημείο
- Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 120 χλστ
- Μανέτες φρένου/συμπλέκτη με στρογγυλά άκρα διαμέτρου 10 χλστ (ελάχιστο)
- Στηρίγματα ποδών (μαρσπιέ) σταθερά ή αναδιπλούμενα, με στρογγυλά άκρα διαμέτρου 14 χλστ (ελάχιστο)
- Δυνατότητα κλίσης 50°, τουλάχιστον, σε κάθε πλευρά (χωρίς βάρος) χωρίς να έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο κανένα μέρος εκτός των ελαστικών.
- Δυνατότητα περιστροφής του τιμονιού κατά 15°, τουλάχιστον, σε κάθε πλευρά χωρίς κανένα του σημείο να πλησιάσει λιγότερο από 30 χλστ από κάθε σταθερό σημείο.
- Σταθερά όρια περιστροφής τιμονιού στο πλαίσιο
- Εμφανείς αριθμούς συμμετοχής, εμπρός, πίσω αριστερά και πίσω δεξιά.
- Αυτόνομη εκκίνηση κινητήρα
- Οποιαδήποτε άλλη μετατροπή πέραν αυτών που περιγράφονται παραπάνω, απαγορεύεται.
Δ. ΓΕΝΙΚΑ
Με μοναδικό σκοπό την διατήρηση του κόστους των μοτοσυκλετών χαμηλά οι συμμετέχοντες των κατηγοριών MiniGP, MiniGP1 κ Open Pit Bikes, με ποινή αποκλεισμού από τον αγώνα, μετά από σχετική ένσταση για αθέμιτο ανταγωνισμό, υποχρεούνται να πωλήσουν την μοτοσυκλέτα τους στον ενιστάμενο στην ανώτατη τιμή των 3.000 € (5.000€ για μοτοσυκλέτα Honda NSF).
Οι αθλητές/τριες, αν τους ζητηθεί, υποχρεούνται να μπορούν να παρουσιάσουν εγχειρίδιο ιδιοκτήτη (owners manual) ή εργοστασιακό φυλλάδιο παρουσίασης (prospectus) της μοτοσυκλέτας με την οποία αγωνίζονται.
Σε περίπτωση διεξαγωγής αγώνων και με άλλες κατηγορίες, τεχνικά, οι μοτοσυκλέτες των αθλητών/τριων πρέπει να συμβαδίζουν με τις παραπάνω και κάθε σχετικό θα αναφέρεται στον Αντίστοιχη προκήρυξη ή στον Ειδικό Κανονισμό του αγώνα.
Ε. Αριθμοί συμμετοχής
- Οι αριθμοί συμμετοχής πρέπει να είναι ευανάγνωστοι, το φόντο να εκτείνεται για τουλάχιστον 3 εκατ περιφερειακά των αριθμών, να αποτελεί ενιαίο σύνολο και να είναι απάλλαγμένο από κάθε σήμα.
- Ο εμπρόσθιος αριθμός συμμετοχής πρέπει να έχει ύψος 140 χλστ τουλάχιστον
ΣΤ. Εξοπλισμός - Ενδυση
- Οι αθλητές/τριες όλων των κατηγοριών του MiniGP Cup πρέπει να φορούν, κράνος fullface (προδιαγραφών ECE 22-05 (P), JIST 8133, SNELLM 2010), σωστά προσδεδεμένο, ολόσωμη φόρμα, (επιτρέπεται διαιρούμενη μόνο αν το πάνω μέρος προσδένεται ασφαλώς -π.χ. καλό φερμουάρ- με το κάτω), δερμάτινες μπότες μοτοσυκλέτας ύψους 180 χλστ τουλάχιστον (150χλστ για την KidGP), δερμάτινα γάντια με πρόβλεψη προστασίας από τριβή σε άσφαλτο.